nie mogę spać

Do wszystkich tych, którzy chcą się wyspać, a nie potrafią 2 komentarze


Każdego ranka budzisz się pełna entuzjazmu, wstajesz z lekkością, rozpamiętując w głowie ostatni sen. Czujesz jak z każdą kolejną minutą, przepływa przez Ciebie co raz większa energia.

Twoje nogi, ręce i głowa domagają się działania.

Z radością wchodzisz w nowy dzień. Intuicyjnie widzę Twoją minę mówiącą „niee.. to nie tak wygląda”
 
Rzeczywiście, może ciut popłynąłem i wcale nie wspominasz swoich nocnych fantazji.
 

A może wszystko jest odwrotnie?

Jeśli rzeczywiście Twój sen nie jest doskonały, to koniecznie czytaj dalej bo przygotowałem dziś specjalnie dla Ciebie tylko i wyłącznie konkretne rady, które łatwo możesz wykorzystać i z dnia na dzień zmienić swój sen na lepsze.
 
 

Lubisz mieć kontrolę? Pewnie, że tak

Przecież jesteś kobietą.

Chyba że mówimy o karcie kredytowej to tutaj znów mamy do czynienia z magią. Magią, która w tajemniczy sposób przysyła kurierów z baśniowego lasu. Tak z dwa razy na tydzień.
 

Ale nie o tym miało być!

 

Wróćmy do tematu snu

Abyś mogła spać głęboko i spokojnie musi odbyć się między innymi jeden ważny proces. Przemiana tryptofanu do serotoniny by na końcu stała się melatoniną. W wielkim skrócie idzie to tak:

tryptofan -> serotonina -> melatonina

Ok., dziękuje za Twoją uwagę. Cieszę się, że pomogłem i mam nadzieje, że od teraz wszystko się zmieni.
 
dokąd idziesz?
 
Oczywiście, żartuje, tak naprawdę mam Ci jeszcze dużo do opowiedzenia. (Udowodniono, że czytanie tego artykułu również pozytywnie wpływa na sen / senność / chęć pójścia spać)

A więc proces wytworzenia melatoniny, która wyznacza nam porę snu, jest względnie prosty, ale jednocześnie bardzo podatny na zaburzenia.

Gdy uda Ci się go zaburzyć, to np. w nocy będziesz czuć zmęczenie, ale nie zaśniesz a rano nie będziesz umiała wstać.
 

Chcę kontrolować melatoninę!

Bardzo mądrze. A o to, jak możesz to zrobić.

Podstawa to ciemność

Nawet dioda LED monitora zaburza wydzielanie melatoniny, nawet przez zamknięte oczy. Dlatego wyeliminuj na czas snu wszelkie źródła światła.
 

A i jeszcze jedno

 
Idealnie będzie, gdy godzinę przed snem nie będziesz oglądać TV, siedzieć w telefonie i na komputerze. Ich wyświetlacze dają fałszywy sygnał Twojej głowie, że jest dzień, co automatycznie ogranicza poziom wydzielanej melatoniny i jakość snu.

Niby oczywiste a ja kto wygląda w praktyce?

Do późna oglądamy film lub siedzimy na jakimś portalu. Kładziemy się do łóżka i wyciągamy telefon, kontynuując naświetlanie.

To bardzo zły nawyk, zastąp go czymś pozytywnym np. planowaniem kolejnego dnia.
 
 

Moc węglowodanów

 
węglowodany na noc
 
Część z nich jest nośnikiem tryptofanu a wszystkie wspierają jego produkcję. Wywołują również skok insuliny, która pozwala dostać mu się do mózgu gdzie stanie się serotoniną a dalej.. już wiesz czym. Dlatego 2 dojrzałe banany lub porcja płatków owsianych godzinę przed snem może wnieść dużo dobrego dla Twojego snu.

Ważne – chodzi o zjedzenie czystych węglowodanów. Nie dodawaj do posiłku białka np. serka, jogurtu czy ryby, mięsa, to zaburzy ten proces i utrudni przejście tryptofanu do mózgu.

Eksperymentuj, sprawdź jakie węglowodany najlepiej na Ciebie działają.
 
 

Rola magnezu i wit. B6

Są to podstawowe elementy diety, które muszą być dostarczane każdego dnia.

Wspierają Twój układ nerwowy, transport związków energetycznych, produkcję hormonów i wiele innych, ważnych procesów.

Pozytywnie wpłyną też na Twój sen, ułatwiając Ci wyciszenie.

Magnez polecam w formie mleczanu lub cytrynianu. Przyjęcie 100 mg z 1 mg wit. b6 godzinę przed snem powinno znacząco wpłynąć na jego jakość.
 
 

Niedoceniona melisa i pokrzywa indyjska

Muszę przyznać, że nic tak na mnie nie podziałało, jak właśnie one. W szczególności melisa. Byłem naprawdę zaskoczony, że coś tak łatwo dostępnego ma takie efekty. Wypicie naparu z dwóch torebek melisy dało mi wyjątkowo głęboki i stabilny sen.

Problem jest rano, budzimy się w lekkim amoku, ale jego przezwyciężenie stawia nas przed dniem wypełnionym energią.
 

A teraz hit!

 
Pokrzywa indyjska a właściwie forskolina w niej zawarta oprócz uczucia senności daje nam coś jeszcze.

Bębny uderzają

Tłum zamiera

Kurtyna opada

Co?

Co tam jest napisane?

s-ss

spa-la

spala tłuszcz!

Wiwat

Oklaski na stojąco!

Tak to prawda – forskolina pobudza nasze ciało do spalania tkanki tłuszczowej.

Poczekaj, odłóż buty – później pójdziesz ją kupić.

Chciałem jeszcze powiedzieć, że jest stosunkowo bezpieczna, ale jak ze wszystkim – zachowaj umiar.
 
 

Jest coś jeszcze

Możesz zasłonić okno, zjeść banana, magnez i wit. B6 popijając melise a na koniec dorzucić forskolinę a i tak nie zaśniesz, jeśli w Twojej głowie będzie cyrk w postaci pędzących myśli i burzliwych emocji.

W takiej sytuacji pomoże Ci technika pt. „Metoda 4-7-8”

Jest bardzo prosta i już pokazuje Ci jak ją wykonać

Połóż się na płasko w swoim łóżku lub na ławce w parku – no co, różnych internautów już poznałem.

  1. Przez 4 sekundy wykonuj spokojnie wdech
  2. Przez 7 sekund wstrzymuj oddech
  3. Przez 8 sekund wykonuj wydech
  4. Szybko wstań i krzyknij „dlaczego jeszcze nie śpię!” – to wersja hard dla desperatów

Zrób kilka takich rund, a powinnaś poczuć ulgę.

Nawet jeśli nie to nie zniechęcaj się. Po kilku dniach prób Twój umysł przywyknie i pozwoli Ci osiągnąć pożądany efekt.

Więcej sprawdzonych metod znajdziesz w tym wpisie >>>jak szybko zasnąć<<<
 
 

Nie mogę się powstrzymać, by powiedzieć Ci jeszcze o czymś

Wiesz co? Sam zastanawiam się, dlaczego piszę Ci o tym dopiero teraz, ale czy to ważne?

Pewnie machniesz teraz ręką i powiesz

Jasne, że nie.. przecież dzięki Tobie odmienię swoje życie – bo tak będzie prawda?

No, ale skoro nadal tutaj jesteś, to Ci powiem – prze-ważny jest materac!

Możesz mi wierzyć lub nie ale bardzo pilnie poznałem ten temat i wychodzi na to, że ma on kluczowy wpływ na jakość naszego snu.

I wcale nie chodzi o to, że kupisz je w naszym sklepie– nie, nie – po prostu mówię, jak jest i głupio byłoby ten ważny wątek pominąć.

Dlatego zajrzyj do wpisów Reni. Wyjaśnia tam jak ocenić jakość materaca i doradza jak wybrać ten najlepszy dla nas.
 

>>> Jaki materac wybrać <<<

 
 

Dziś to wszystko, co dla Ciebie przygotowałem

Jestem przekonany, że wprowadzenie nawet części z tych rad (wybierz materac ;]) pozwoli Ci czerpać więcej dobrego z nocy i poczuć nieco więcej szczęścia w ciągu dnia.
 

Mam do Ciebie jedną, gorącą prośbę

 
Trochę się napracowałem przy zebraniu informacji i opisaniu ich dla Ciebie. Dlatego będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz pod tym wpisem.

Możesz napisać, co Ci się podobało a co nie.

A może masz inne ciekawe sposoby / środki na poprawę snu? Śmiało, podziel się nimi.

Albo wiesz co?

Napisz po prostu „dzięki” i też będzie fajnie 😉

Ach, i jeszcze zapraszam do śledzenia profilu na Facebooku, gdzie znajdziesz więcej ciekawych porad i inspiracji i trochę zdjęć małych kotków.

 

 


O Szymon

Moja przygoda z firmą Mirjan24 rozpoczęła się dwa lata temu. W czasie tych dwóch lat zdążyłem poznać pracowników, sprzedawane przez nas meble, nasze "wewnętrzne zwyczaje" ale przede wszystkim zdążyłem się zaaklimatyzować. Na co dzień biorę udział w prowadzeniu e-sklepów ale i przygotowaniach różnego typu akcji promocyjnych. Od niedawna występuje również w roli redaktora naszego Bloga. Moim celem będzie przybliżyć Wam wewnętrzną stronę naszej firmy, naszą ofertę ale i czasem rzucić luźnym tematem czy doradzić w kwestii wyboru mebli. Mam nadzieję, że zrobię to w przystępny dla Was sposób :)


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

2 komentarzy do “Do wszystkich tych, którzy chcą się wyspać, a nie potrafią